Sequoia National Park

11 september 2018

8 September Sequoia

Vorige reisverhalen staat Augustus maar moet natuurlijk September zijn…

Vandaag vertrokken vanuit Yosemite richting Sequoia National Park

Waar we beumen hebben bekeken maar wel heel bijzondere beumen, van wel 12 meter Breed en 2200 jaar oud en de omtrek van 31 meter.

We hebben de General Grant Tree (de breedste) en de General Sherman Tree (grootste beum) bezocht.

Niet normaal deze Sequoia bomen, de foto’s spreken voor zich.

We overnachten ook weer op het park zelf ( RV Lodgepole campground ) hier leven ook beren dus zoals op de vorige camping moeten we alles goed opruimen. Op deze camping zitten hele families bij het kampvuur, geweldig om mee te maken.

Het is hier ’s avonds al om 19.30 uur donker. Er is ook een dark festival in Sequoia met optredens en presentaties o.a. van een astronaut.

Dus de avonden zijn kort, s morgens staan we rond 6.30 – 7.00 uur op zodat we weer op tijd verder kunnen.

Wat ons ook opvalt is dat de Amerikanen zo vriendelijk zijn, vragen vaak waar we vandaan komen en hoe het met ons gaat!

Morgenvroeg rijden we richting de kust, weer heel wat anders….

Helaas we verlaten nu het park maar geen beren gezien…