Yosemite

8 september 2018 - Kings Canyon National Park, California, Verenigde Staten

Donderdag 6 Augustus

Gisteren vanuit San Francisco met de metro richting de camper verhuur gereisd. Toen we aankwamen op het station moesten we nog met de taxi naar het verhuur bedrijf. Heel bijzonder maar er was geen taxi te vinden. Het zijn dus allemaal Uber taxi’s die alleen op afspraak komen, mochten ons ook niet meenemen. Heb je schijnbaar een app voor nodig. Maar ja uiteindelijk toch nog een telefoonnummer gevonden zodat we een taxi konden bellen.

Wat een mega bedrijf is Cruise America zeg, beetje jammer maar uiteindelijk onze camper meegekregen. (Helaas onderweg kwamen we erachter dat deze dus alles behalve schoon is, maar ja even poetsen en klaar.)

Heel veel boodschappen gedaan voor de komende dagen. Er zit dus helemaal niets in de camper, behalve borden, mokken, bestek en beddengoed.

Eenmaal onderweg richting Yosemite stonden we op de snelweg meteen in de file

Daarom hebben we na ongeveer 100 km al een camping gepakt in de buurt van Stockton. Was voor mij wel even wennen, bijna alleen maar hele grote campers, welkom in de VS wat een ervaring.

Eindelijk hebben we de drukte achter ons gelaten en komen we aan in Yosemite National park.

Geweldig wat een natuur, wel hebben we nog heel wat gezien van de bosbranden afgelopen weken hier, zelfs dat het nog aan het na branden is en je ruikt de brandlucht nog.

We hebben een camping op het park, waar dus ook beren zitten… best spannend.

Bij binnenkomst wordt dus duidelijk verteld wat je moet doen met je eten om de beren op afstand te houden. Er staan op iedere plaats kasten waar je al het voedsel in moet doen en een barbeque. Wij moeten in onze camper alles goed in de kasten weg zetten.

Verder hebben we vandaag rustig aan gedaan, ivm de warmte en moeheid.

Lekker aan het water gezeten met ons wijntje en heerlijk gebarbequed.

Vrijdag 8 Augustus Yosemite.

Helaas staan de bekende Yosemite Falls droog, hiervoor zijn we te laat in het seizoen.  Daarom vandaag een super mooie wandeling gemaakt naar de Vernal Fall en vandaaruit verder naar de Nevada Fall, we hebben 6 uur gelopen (klimmen en klauteren) maar het was zeer de moeite waard. Helaas voor Huub zijn we geen beren tegen gekomen…..

Daarna hebben we weer lekker aan het water gezeten met ons wijntje en biertje, om onze beentjes een rust te geven.

Wel is het raar dat we hier helemaal geen ontvangst hebben met onze telefoon.

1. Els:
    8 september 2018
    Spannend hoor. Veel plezier verder.
  2. Roza en Frans:
    8 september 2018
    Wat een leuke en toch spannende ervaringen ! Genieten,genieten en nog eens genieten , wij dachten dat jullie pas 1 week weg waren, maar aan het verslag te zien is dit al een maand, nogmaals heel veel plezier en vele lieve groeten van je vader en moeder,
  3. Nancy:
    9 september 2018
    Wat een herkenbaar verhaal gaaf om te lezen. Ja gek he helemaal geen bereik hebben heel bizar. Mooie foto s geniet ervan samen. We kijken uit naar het volgende verhaal.
  4. Erik en Willeke van Galen:
    9 september 2018
    Wat ontzettend leuk om op deze manier een beetje mee te genieten van jullie avontuur in Amerika. Heeeeel benieuwd of jullie die beren ook daadwerkelijk gaan zien!?! Maar dat gaan we vast lezen in jullie komende reisverslag! Heel veel plezier samen!!!
  5. Miranda en Ad:
    10 september 2018
    Jaja welkom in the USA ;)
    Maar wat een belevingen zeg. Te gekke foto's :)
    Genietennnnnn
  6. Marinus Sleegers:
    10 september 2018
    Mooie foto s geniet ervan samen.